2013年2月15日金曜日
rooms26 report part 2 -Yellow Booth-
立ち上げ3年未満のブランド、もしくは学生が対象で、若手支援を目的としたYellow Boothからこのブランドを紹介します。
Ortho Bands Make
Orthopaedics(整形外科学的)とMaking(靴作り)をBands(つなぐ)というテーマで設立されたシューズブランド。本格的な靴作りを学んだデザイナーがハンドメイドですべて作っています。
30代〜50代のこれまでよいものをずっと見て来た大人に向けた上質なシューズ。(それでも価格帯は5万〜6万円台とよい価格です。)
エルメスなども使用するフランスの革を使用していて、長く履いても、よい皺ができ味のあるシューズに育っていくそうです。
メンズだけかな?と最初思いましたが、レディースもありました。ありそうでなかったこの形が一目見て個人的に惹かれたので写真を撮らせていただきました。
実際に履かせていただきましたが、クッション性のあるソールが足裏にぴったりとはまり、機能性も兼ね備えたこのシューズ、個人的なwish list入り!
大阪のビームスで現在取り扱っており、今回本格的な展示会参加は初めてとのことでしたが、よい商談がいくつかできたとおっしゃっていたので、取り扱い店舗が増えることを楽しみにしています。
The designer of this brand studied shoemaking for a long time; All shoes are handmade.
The brand’s target customer is between 30 to 50 years old with an appreciation for quality.
The brand uses French leather, which gets better with use. Hermes uses French leather as well.
I thought they only offered men’s shoes, but they have ladies shoes as well.
I took photos because I fell in love with their unique idea and style.
Then, I tried on one of them and I felt so relaxed because the sole of the shoe fit my foot perfectly.
I want a pair!!
You can buy those shoes only at Osaka Beams.
These shoes are sold exclusively at Beams in Osaka.
This is the first time they participated in a huge trade show like "rooms," so I am looking forward to hearing positive reviews about them!
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